Service Desk Agent

The Service Corporation (TSC)

TSC är ett modernt IT företag som är specialiserade på molntjänster. Vi fokuserar på att leverera marknadens bästa kundupplevelse via vår moderna molnfokuserade servicedesk.

Vi växer och söker nu passionerade och servicefokuserade medarbetare. Din personlighet och dina sociala färdigheter är viktigare för oss än att du har en omfattande bakgrund inom teknik. Du förväntas ge förstklassig service till slutanvändare som använder Office 365, G Suite och andra molntjänster. Då vi fokuserar på förebyggande support (self-service och AI) är det också viktigt att du tycker om att uttrycka dig i skrift. Våra kunder består av stora globala bolag och innovativa startups som förväntar sig en leverans i världsklass, vi hoppas du vill vara med och fortsätta utveckla den.

Din profil

Du som söker har troligen arbetat i liknande roller tidigare. Vi tror att du har erfarenhet av Windows, Active Directory samt något ärendehanteringssystem. Du har god teknisk kunskap och erfarenhet av att självständigt lösa inkommande ärenden. Du är en problemlösare ut i fingerspetsarna, både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.

Kvalifikationer

  • Servicefokuserad, med en god portion tålamod och empati
  • Goda IT-kunskaper
  • Intresse av att utvecklas inom teknik

Språkkrav

  • Flytande svenska och engelska i både tal och skrift

Kunskaper inom följande områden är meriterande

  • Active Directory / LDAP
  • G Suite, Google Cloud Platfrom (GCP)
  • Office 365, Azure
  • Amazon Web Services (AWS)
  • ITIL
  • Zendesk

Vi är ett tight, effektivt och engagerat team där du har stora möjligheter att utvecklas och få jobba med kunder, teknik, lösningar och människor i toppklass. Vårt trevliga kontor ligger centralt i Stockholm.